Help, ik ben het overzicht kwijt!

Help, ik ben het overzicht kwijt! ‘Ik heb geen idee waar ik moet beginnen’, of ‘Help mij met overzicht krijgen’ zijn uitspraken die ik vaak hoor. Er is zoveel werk te doen, maar ze hebben geen idee waar ze moeten beginnen. Vervolgens als ze wel iets doen, hebben ze het gevoel dat ze niets gedaan…

E-mailmarketing, stop ermee!

E-mailmarketing, stop ermee! E-mailmarketing, stop ermee! Want als IT-er heb ik vaak over computerschouders mogen meekijken. Het viel mij op dat iedereen een propvolle mailbox had, met vooral nieuwsbrieven die ze nooit openden, naast alle spam. Ze zeiden vaak: ‘Ik word gek van al die e-mails!’ Voor de ontvanger is het natuurlijk belangrijk een goede…

Wat zijn jouw Unique Selling Points?

Wat zijn jouw Unique Selling Points? Als ik als klant voor jou zou kiezen, moet jij je wel onderscheiden van de concurrent. Je kunt onderscheid maken in jezelf als persoon, maar ook in jouw product. Als jij nagenoeg hetzelfde levert als de concurrent, wordt het lastig voor jou om je product te verkopen. Ook al…

Attitude bepaalt succes

Attitude bepaalt succes (of niet) Het is een feit: mensen met een positieve attitude behalen veel meer succes dan mensen met een negatieve attitude. Het lijkt wel alsof ze een andere uitstraling hebben, andere woorden gebruiken, andere mensen om zich heen hebben. Zij weten ook vaak wat ze willen! Attitude bepaalt succes! Natuurlijk heb je…

Zelf je website bouwen? Slecht idee!

Zelf je website bouwen? Slecht idee! Als je startende ondernemer bent krijg je met kosten te maken. Of beter gezien als investeringen, zoals een eigen website. Helaas zien veel ondernemers dit anders. Dit komt vooral omdat ze vanuit alle hoeken worden geadviseerd om ‘vooral zelf je website te bouwen, want dat scheelt kosten’. Zelfs door…

Weg met die pop-ups!

Weg met die pop-ups! Ik vind eindelijk een interessante website met het artikel wat ik nodig heb. Ik klik erop en start met lezen. Ik ben geboeid door de tekst, ik krijg bijna het antwoord op mijn vraag, ik voel bijna die verademing, tot dat…. POP-UP! Binnen een paar seconden krijg ik een pop-up te…

Tips om concurrentie voor te zijn

Tips om concurrentie voor te zijn Ben jij bang voor de concurrent? Als je ondernemer wordt, in welke branche of regio, krijg je altijd te maken met concurrentie. Ik merk dat veel ondernemers hier moeite mee hebben. Zij willen eigenlijk het alleenrecht op hun product en service. Ik hoor ze vaak zeggen: ‘Hij biedt hetzelfde…

Storytelling is not hot

Storytelling is not hot Veel ondernemers die hun product promoten, promoten daarbij ook hun eigen IK inclusief hun hele levensverhaal. Storytelling – dus over jezelf vertellen – is prima want dat is ook de basis van jouw business. Maar je kunt ook te ver gaan. Als voorbeeld noem ik meneer E. de B. Ik moet…

Verschil tussen missie en visie

Verschil tussen missie en visie Zodra ik een klant vraag wat zijn missie en visie is, krijg altijd dezelfde vraag terug ‘Wat is het verschil tussen missie en visie?’. Het is ook best verwarrend en ze lijken ook best op elkaar. Daarom worden de woorden ‘Missie’ en ‘Visie’ vaak door elkaar gebruikt. Toch hebben beide…

Kenmerken van een visie

Kenmerken van een visie De kenmerken van een visie, ook wel ‘white paper’ of ‘corporate vision’ genoemd, is een beeld of definitie van jouw toekomst, datgene waarvoor jij wilt gaan. De vraag in het artikel ‘Verschil Missie en Visie’ ‘Wat zijn mijn intenties en ambities?’ is een onderdeel van de beschrijving van jouw visie. De…

Papieren visitekaartjes, weg ermee!

Papieren visitekaartjes, weg ermee! Je komt terug van een netwerk bijeenkomst en legt vervolgens een hele stapel visitekaartjes op je bureau. Bij iedere zakelijke ontmoeting worden mij visitekaartjes toegestopt, waarna men direct om mijn kaartje terugvraagt. Herken je dat? Weg met papieren visitekaartjes! Soms geven ze mij er zelfs twee, ‘zodat ik er eentje aan…

Wettelijke regels voor nieuwsbrieven

Wettelijke regels voor nieuwsbrieven Pas op als je als ondernemer nieuwsbrieven wilt versturen. Als je geen toestemming hebt van de ontvanger, ben je in overtreding! De wet bij spamverbod is voor berichten die voor de ontvanger overlast veroorzaken. Zelfs als je een goedbedoelde nieuwsbrief verstuurt ‘die echt iedereen moet lezen’, overtreedt je toch echt de…